Patřím mezi lidi, kteří se o své auto rádi starají, proto se mu vždy snažím dodat tu nejlepší péči, protože to se vám vždy dobře vrátí spolehlivostí a správnou funkčností automobilu. Každý rok jsem vozil auto na servisní prohlídky....
Patřím mezi lidi, kteří se o své auto rádi starají, proto se mu vždy snažím dodat tu nejlepší péči, protože to se vám vždy dobře vrátí spolehlivostí a správnou funkčností automobilu. Každý rok jsem vozil auto na servisní prohlídky. I když mám 6 let staré auto, tak si myslím, že je to prostě potřeba. Vždy jsem chtěl vyměnit filtry, oleje a vše, co je při daném stáří a nájezdu kilometrů potřeba.
Do servisu jsem začal jezdit po ukončení pětileté záruky od dealera aut
Po ukončení záruky jsem přestal jezdit přímo do autosalonu, kde jsem auto kupoval a našel jsem si bližší servis, který byl autorizovaný pro opravy vozů mé značky. Jako první jsem se do autoservisu jel předem domluvit, jestli bych mohl se svým autem pravidelně dojíždět.
Narazil jsem na velice příjemného majitele, který mi moje krásně naleštěné a vyvoněné auto pochválil. Po 5 letech mělo najeto jen 69 tisíc kilometrů, takže vypadalo opravdu velice dobře. Domluvil jsem se tedy na servisní prohlídku v 6 letech stáří automobilu.
První prohlídka proběhla bez komplikací, tedy alespoň jsem si to myslel
Dorazil jsem na první servisní prohlídku po 6 letech a nechal jsem jim na místě auto. Když jsem si jel auto vyzvednout, tak jsem měl na faktuře opravdu běžné věci, jako je výměna oleje, výměna brzdové žárovky a veškeré filtry v motoru i kabině.
Byl jsem spokojený, protože to bylo rychle hotové a výsledná cena byla asi o 30 % nižší, než co jsem dříve běžně za servisní prohlídku platil u dealera, kde jsem auto pořizoval. Náhoda odhalila podvod servisu a vzbudila mé pochybnosti.
Můj syn má auta také rád, tak jsem mu chtěl ukázat, jak se vytahuje vzduchový filtr. Bylo to týden po jeho údajné výměně, jenže já jsem ho vytáhl totálně černý.
Ihned mě napadlo, že celá servisní prohlídka proběhla jen na faktuře
Po nálezu totálně černého vzduchového filtru jsem vytáhl i kabinový filtr, který byl také zcela zanesený. Rozhodně ne jako po týdnu používání a ujetí zhruba 120 kilometrů.
Vzal jsem auto a zajel s ním do prodejny, kde jsem auto kupoval. Svěřil jsem jim můj problém a mechanik se toho hned chytnul. Říkal, že zkusí vypustit olej, jestli byl opravdu vyměněn.
Já tomu moc nerozumím a opravdu nejsem schopný na oleji poznat, jestli je nový nebo ne. Mechanik však tvrdil, že olej rozhodně není týden starý. Řekl mi, že to spíš vypadá, že je tam ten rok starý olej z předchozí garanční prohlídky u nich. Byl u toho i šéf autosalonu a byl docela rozčarován, protože servis, do kterého jsem jel, navštěvuje i hodně jeho známých.
Vymyslel proto testovací léčku na autoservis. Přichystal jejich auto, které bylo před garanční prohlídkou. Jejich mechanik poznačil všechny filtry a udělal si i speciální označení na olejovém filtru, který se musí vždy pří výměně oleje vyměnit. Auto nechal odvézt zaměstnancem do servisu a další den auto přijelo zpět.
A co myslíte? Ten stejný případ jako u mě. Na auto se ani nesáhlo, ale na faktuře za 9 tisíc korun bylo vše rozepsané včetně vyfakturované práce jejich mechanika.